fredag den 28. marts 2014

Midt i skrivningen

Jeg afleverer om cirka en måned, og jeg er midt i det på alle måder! Sidder her på specialekontoret, omgivet af bøger og noter...


Skriveprocessen i sådan et speciale er ret utrolig. Man tror lige man har det hele på plads - men så får man en ny tanke og tilføjer et nyt afsnit, som pludselig virker meget vigtigt.

Lige nu er jeg ude i noget med, at man ikke kan vurdere kvaliteten af undervisning uden at tage stilling til, hvad en kvalitativ undervisning er. Når det bliver løftet så højt op og bliver så abstrakt, gælder det om at holde tungen lige i munden, holde sig til sine bøger og artikler og have belæg for alle påstande.

Udover at deale med livets store undervisningsspørgsmål, prøver jeg også at finde hoved og hale i hele it-didaktik-feltet. Det er et KÆMPE felt, og der går ikke en dag, hvor jeg ikke finder en ny artikel eller lille diskret forskningsprojekt, som virker mere relevant end det jeg beskæftigede mig med dagen før. Jeg læste et sted, at man skal passe på man ikke skriver en ph.D-afhandling i stedet for et speciale. Og det kan der nok være noget om. Man kan jo ikke læse alting. Selvom man så gerne ville.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar